Tapahtumat

• 5.10.–6.12. Suomalaisella Klubilla on esillä Lotta Svärd 100 -näyttely. Näyttely on toteutettu yhteistyössä Pirkanmaan Lottaperinteen ja Tampereen Suojeluskunta- ja Lottamuseon kesken. Näyttelyyn voi tutustua Ravintola Suomalaisen Klubin aukioloaikojen puitteissa, arkisin klo 11–14.

• Pe 8.10. Lotta Svärd -juhlawebinaari verkossa klo 10 alkaen. Osallistumaan pääset tässä osoitteessa: https://www.lottasvard.fi/

• La 9.10. Yhdistys on esittelemässä toimintaansa Tampere-talossa järjestettävillä K50 – messuilla klo 11–17.

• Su 10.10. Lottien kirkkopyhä Tampereen Tuomiokirkossa klo 10. Messun jälkeen Lottakahvit kryptassa.

• Ke 13.10. klo 17.00–18.30 Tampereen kaupunki järjestää yhdistyksen jäsenille ja kutsuvieraille Lotta Svärd 100 vuotta -juhlavastaanoton Tampereen Raatihuoneella. Henkilöhtaiset kutsut tapahtumaan toimitetaan jäsenistölle postitse.

• To 14.10. YH-päivän kunniakäynti Talvisodan muistomerkillä Tammelassa klo 12.

(Emil Aaltosen puisto, Tammelan puistokatu 27). Tilaisuuden järjestää Sotiemme 1939–45 Perinneyhdistys ry.

• La 16.10. klo 13.00 yhdistyksemme Lottaperinteiden päivä ja Lotta Svärd 100 -juhla Suomalaisella Klubilla. Ohjelmassa alkumalja, alkuruoka, pääruoka ja kahvit. Juhlapuhe Naisten valmiusliiton puheenjohtaja Paula Risikko. Suvanto-kuoro esiintyy. Klubilla tutustuttavana myös Lotta -näyttely juhlavuoden hengessä. Lotat ja pikkulotat maksavat alennetun hinnan eli 20 €/hlö, muille juhlan hinta ruokineen on 50 €/hlö. Tapahtumaan on ennakkoilmoittautuminen 30.9. mennessä.

To 4.11. klo 14.30 Lotta Svärd -esitelmätilaisuus Lotta Svärd -järjestö suomalaisessa yhteiskunnassa, FT Seija Nevala, Mitä lotat tekivät? Pirkanmaan Lottaperinne ry:n vpj. Inkeri Haarla-Kettunen. Vapaa pääsy, Tervetuloa! Tilaisuuden järjestää: Vapaussodan ja Itsenäisyyden Lempäälän Seudun Perinneyhdistys ry. Osoite: Manttaalitie 1, Lempäälä.

• 6.12. itsenäisyyspäivän juhlallisuudet Tampereella. Yhdistyksen lippu on mukana tuttuun tapaan Kalevankankaan lippulinnassa sankariristillä sekä kansalaisjärjestöjen marssilla Emil Aaltosen puistosta, talvisodan muistomerkiltä Kalevankankaalle.

Syksyn jäsenillat:

Ma 29.11. klo 16 Yhdistyksen vuosikokous Kahvisalongissa, Satakunnankatu 19.

• Marraskuun jäsenilta maanantaina 29.11. klo 17 Kahvisalongissa, Satakunnankatu 19. Ohjelmassa puheenjohtaja Sofia Vikman kertoo oman näkökulmansa lottaperinnetyöhön. Lisäksi yhdistyksen sihteeri Anneli Kesolan säestyksellä lauletaan muutama yhteislaulu. Ennen jäseniltaa klo 16.00 pidetään yhdistyksen vuosikokous.

• Joulujuhla pe 17.12. klo 13 Näsin salissa, Puutarhakatu 26. Tarjolla joulupuuroa ja -torttua kahvin kanssa.